• Digmarit ry - parempaa työpäivää luoville ja IT-aloille.
  • Digmarit ry - parempaa työpäivää luoville ja IT-aloille.
Figma-koulutus Helsingissä – vain jäsenille!

Figma-koulutus Helsingissä – vain jäsenille!


Kuvaus

Ma 4.12. klo 9–16

Paikka: Corellia Helsinki Oy, Vuorikatu 20 A, 00100 Helsinki. Mahdollisuus myös osallistua etänä.

Hinta: 200 € jäsen, työtön/opiskelija jäsen 130 € (norm. hinta 990 € + alv)


Ilmoittaudu kurssille viimeistään ma 27.11.2023. Merkitse lisätietoihin osallistutko etänä.

Huom! ILMOITTAUTUMINEN ON SITOVA.

Figma mahdollistaa erilaisten käyttöliittymien ja käyttäjäkokemuksien suunnittelun nopeasti ja vaivattomasti. Se mahdollistaa saumattoman työryhmä-työskentelyn ja suunnitelmien toteuttamisen suoraan selaimessa.

Kurssilla opiskellaan Figma-ohjelmiston lisäksi käytettävyyden suunnittelua toteutuksille, sekä hyvän käyttäjäkokemuksen toteuttamista huomioiden myös nykyaikaisten toteutusten saavutettavuusvaatimukset.

UX eli User Experience, käyttäjäkokemus, on erittäin tärkeä osa-alue kaikissa digitaalisissa toteutuksissa – jokaisen digitaalisten tuotteiden parissa työskentelevälle hyvän käyttäjäkokemuksen luomisen hallitseminen on erittäin tärkeää.

Kenelle: Kurssi soveltuu kaikille verkkosivuja ja/tai käyttöliittymiä suunnitteleville.

Kurssin esitietovaatimukset

Kurssille osallistuminen ei vaadi aikaisempaa kokemusta Figma-ohjelmistosta eikä UX-suunnittelusta.


Kurssin sisältö:

  • Käyttöliittymään tutustuminen
  • Frame-näkymät
  • Elementtien asetukset ja graafinen muokkaaminen
  • Layout asettelujen toteuttaminen
  • Tekstikenttien luominen ja asetukset
  • Assettien (kuvat ja videot) lataaminen ja hyödyntäminen
  • Libraries toiminnallisuus sekä työryhmä työskentelyn mahdollistaminen
  • Komponentit (kuten painikkeet) toteuttaminen ja hyödyntäminen
  • Interaktiivisuuden toteuttaminen (Prototype tila)
  • Animaatioiden toteuttaminen
  • Julkaisu ja testaamisen asetukset
  • Plugin-lisäosat aktivointi
  • Widget-lisäosat lisääminen toteutukseen

Käyttäjäkokemus, käytettävyys ja saavutettavuus:

  • Saavutettavuuden vaatimukset
  • Käytettävyys-suunnittelu
  • A/B testaaminen
  • Profiloitu käyttäjä
  • Datan kerääminen ja hyödyntäminen
  • Vuokaavio ja Rautalanka kuvat
  • Resoluutiot ja kuvasuhteet
  • Miten luoda toimiva ja selkeä navigaatio
  • Miten huomioida värisokeus
  • Fontit, tyylit sekä koot

Kurssin kouluttaja: Markku Hyttinen

Markku on kokenut digitaalisen grafiikan ammattilainen, yrittäjä sekä kouluttaja. Hän on toiminut pelialalla yli 23 vuotta pääasiallisesti yrittäjänä. Koulutukseltaan Markku on Tietokoneanimaattori (SKÄT 1998)

Lisätietoja koulutuksesta:
Sanna Koivusaari
sanna.koivusaari@digmarit.fi
p. 040 837 7878

Peruutusehdot
Huomioithan, että koulutuksiin ja tapahtumiin ilmoittautuminen on sitova. Kurssin hinta voidaan palauttaa vain sairaustapauksissa todistusta vastaan. Mikäli ilmoittautujia ei ole riittävästi, koulutus voidaan peruuttaa. Mahdollisista peruutuksista ilmoitamme erikseen ja palautamme osallistumismaksun.